czwartek, 21 marca 2013

SZAL-KOMIN "ZAMOTKA"


SZAL Z WŁÓCZKI 
ROBIONY NA PALCACH JEDNEJ RĘKI

ZWANY "ZAMOTKĄ"

Gdyby nie pewne forum dziecięce, to nie wiedziałabym, że można zrobić coś tak fajnego :) dziękuję dziewczyny!

Do zrobienia tego szala nie potrzebujemy drutów czy szydełka, wystarczą nasze własne paluchy :)

Taki gotowy szal można ozdobić (na łączeniu) kwiatem wydzierganym szydełkiem, ja niestety nie rozpracowałam jeszcze tego narzędzia...



GOTOWE SZALE


Włóczka "chuda"





Włóczka "gruba"





Włóczka "bardzo gruba"





Tutaj na modelce 









 Krok po kroku jak się mota zamotę









Moje zamotki w polskiehandmade

:)))




15 komentarzy:

  1. Świetne te szale, nie byłabym sobą, gdybym nie spróbowała i w niedalekiej przyszłości skorzystam z tego pomysłu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam:) moja ośmioletnia córka szybko się nauczyła "motać" i produkuje teraz szaliki, "korale" i bransoletki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Genialne w swej prostocie :)Fantastyczny pomysł i piękne efekty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam :) gdzie można znaleźć kurs na tego rodzaju wyplatanie?

    OdpowiedzUsuń
  5. Pod koniec posta jest mój filmik krok po kroku jak się robi taki szal. Ja nauczyłam się z tego: http://www.youtube.com/watch?v=aKMnPZK1_LA i z tego http://www.youtube.com/watch?v=t3LKAlDz9ig. Nie trzeba znać języka ;) wszystko widać :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) mój błąd nie zauważyłam :)

      Usuń
  6. Piękne te szale,chciałabym pokazać je na swoim blogu,jeśli nie masz nic przeciwko to czekam w niecierpliwości na odpowiedź lejdidax@op.pl
    Prowadzę blog miimii-diy.blogspot.com Twój oczywiście dodaje do obserwowanych:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Odpowiedzi
    1. To zależy od grubości i długości włóczki i jak obfity chcemy mieć szalik (jak będzie za mało można dorobić z kolejnego motka) Z tego co pamiętam to więcej niż dwa nie używałam przy żadnym kominie ( ten pierwszy z włóczki chudej był z jednego motka)

      Usuń
    2. dziekuję zrobiłam , super sprawa :) pokaząłm na blogu :)

      Usuń
    3. Widziałam :) w tym roku chyba też sobie jakiś zamotam :) narobiłaś mi ochoty ;)

      Usuń
  8. Nie wiem, czy dobrze rozumuję, ale robię przykładowo 4 cienkie 'szale' i łączę je w całość tworząc jeden duży komin.
    Moje pytanie jest następujące: jak połączyć jeden 'mały szalik' w okrąg - jeśli w ogóle zachodzi taka potrzeba - i jak połączyć te mniejsze części w jedną całość?
    Może są do tego jakieś filmy lub opisy?

    Dziękuję bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plecie się bardzo długi i cienki szal (zależy jaka włóczka). Taki szaliczek może mieć od kilku do kilkunastu metrów. Gotowy związujemy za dwa końce i układamy (można na sobie) jak zwykły komin tylko wiadomo owijamy więcej razy ( tak żeby się nam ładnie układał na szyi). Żeby szal miał tę samą postać i się nie rozwijał można wszystkie części w jednym miejscu połączyć i zamaskować łączenie np kwiatem zrobionym na szydełku.

      Usuń
    2. Ja miejsce łączenia zakrywałam (owijałam) mniej więcej 10 - 15cm kawałkiem takiego szalika zrobionego osobno (widać na niektórych zdjęciach)

      Usuń