wtorek, 18 czerwca 2013

Namiot dla dzieci



NAMIOT DLA DZIECI
TEEPEE / TIPI
WIGWAM







Naoglądałam się w sieci pięknych wigwamów dla dzieci. Kolorowe, jednokolorowe, z koronki, cudne! ceny też cudne :) Najtańszy (przyzwoity) znalazłam za 100 zł, kolejne powyżej 300 zł.
Postanowiłam uszyć taki sama. Moje szycie pozostawia wiele do życzenia, umiem tylko włączyć i wyłączyć maszynę do szycia, zmienić nici, nastawić zygzak i niezygzak ;) 
Wykonanie mojego TIPI nie jest idealne, maszyna zaczęła plątać nici więc zszyłam tylko to co trzeba, wykończenia nie ma żadnego.
Najważniejsze, że przypomina namiot i dzieci były zachwycone :)

Do zrobienia namiotu wykorzystałam: 4 sztuki kijków, podobno produkowane do miotły - długość około 140 cm, cena za jeden 4 zł, stare zasłony, dwie tasiemki po 40 cm.

Wszystko robiłam " na oko" ;) 
Najlepiej zacząć od wycięcia z papieru szablonu, czyli jeden trójkąt, od którego odrysowujemy już te właściwe na tkaninie.
Trójkąt powinien na górze mieć ścięty czubek, będą tamtędy wychodzić patyki. 
Wszystkie wycięte części zszywamy na lewej stronie, przewracamy, i ponownie zszywamy zostawiając tunele na kije. 
Na samej górze przyszywamy dwie tasiemki, którymi potem będziemy owijać kije, aby nam się wigwam nie rozjechał.
Ja zaszyłam jeszcze tunele przy podstawie, kijki nie wychodzą na wylot i namiot jest bardziej stabilny.































Moje TIPI można obejrzeć
 tutaj:
i tutaj:










5 komentarzy:

  1. Świetny namiocik. Genialne te trójkatne chorągiewki. Kazdy Indianin chcialby w takim Tipi zamieszkac :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluje pomysłu i wykonania!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale boski pomysł!My rozłożyłyśmy moskitierę ikeowską i też było fajnie, ale Twoje tipi wymiata.Pozdrawiam serdecznie
    http://dzidziastyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń